L1130842-4.jpg

KULUTTAJIEN SITOUTTAMINEN VIIHDYTTÄVILLÄ SISÄLLÖILLÄ – CASE MUSTI JA MIRRI

Asiakas

Musti ja Mirri on vuonna 1988 perustettu lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju. Liikkeitä on yli sata ympäri Suomen aina Helsingistä Rovaniemelle saakka. Musti ja Mirri on sekä Suomen että koko Skandinavian suurin lemmikkieläintarvikeketju. Mustin ja Mirrin missiona on olla osaltaan mukana rakentamassa lemmikkiystävällistä Suomea.

Lähtötilanne


Musti ja Mirri on vuosien saatossa saanut tunnustusta hyvästä, aktiivisesta ja tuloksellisesta sosiaalisen median markkinoinnistaan. Mustista ja Mirristä on muodostunut yksi niistä harvoista brändeistä, joilla on hyvin uskollinen seuraaja- ja fanikunta. Sosiaaliseen mediaan on tuotettu laadukasta sisältöä koskien tuotevalikoimaa ja jaettu vinkkejä lemmikin hyvinvoinnin edistämiseen. Syksyllä 2018 yritys päätti, että he haluavat tarjota lemmikkikansalle myös sisältöä, joka käsittelisi lemmikkien elämää viihteellisestä kulmasta ja samalla rakentaisi mielikuvaa Mustista ja Mirristä lemmikkiarjen kiistattomana asiantuntijana.

 

Ratkaisu

Concreto on toteuttanut yhdessä asiakkaan kanssa kahden vuoden aikana useita brändiviihteeksi luokiteltavia sosiaalisen median sisältösarjoja, joiden tavoitteena on viihdyttää lemmikkikansaa. Sisällöt on käsikirjoitettu niin, että Mustin ja Mirrin brändiviestit tulevat niissä esille ilman, että sisältö olisi yksinomaa niiden varaan rakennettu. Nykyään sisältökokonaisuudet suunnitellaan osana markkinoinnin vuosisuunnittelua ja ne muodostavatkin merkittävän osan Mustin ja Mirrin markkinoinnin kokonaisuudesta.


Vuonna 2020 toteutettu Suomi Lemmikin Silmin -sisältökokonaisuus on sarja, jossa kannustetaan lemmikki-ihmisiä ulkoilemaan ja matkailemaan Suomen upeimmissa luontokohteissa. Jokaisessa jaksossa tutustutaan yhteen luontokohteeseen ja opastetaan lemmikinomistajia toimimaan ja liikkumaan luonnossa yhdessä nelijalkaisen ystävän kanssa. Samalla tuodaan hienovaraisesti esille tuotteita tai palveluita liittyen lemmikin kanssa liikkumiseen ja matkailuun.

L1130434-2.jpg
DSC00616-Edit.jpg
L1130755.jpg
DSC00518.jpg
DSC00665.jpg
 
DSC00754.jpg

LOPPUTULOS

Sisältösarjat ovat olleet onnistuneita ja täyttäneet tavoitteet. Niiden kautta asiakkaita on sitoutettu yhä enemmän osaksi Musti ja Mirri perhettä. Sisältöjä on ihasteltu, kommentoitu ja jaettu todella aktiivisesti. Brändiviihde on rakentanut mielikuvaa yrityksestä oikeaan suuntaan ja aktiivisen sisällöllisen markkinoinnin avulla brändi on pysynyt jatkuvasti kuluttajien mielissä.

 

Olemme onnistuneet yhdessä luomaan oikeasti lemmikkikansaa kiinnostavaa sisältöä, joiden avulla olemme rakentaneet asiantuntijamielikuvaamme ja samalla viihdyttäneet ihmisiä.

Lotta Lindroth, Musti ja Mirri

Brändiviihde on loistava keino pysyä kohderyhmän mielessä jatkuvasti. Pystymme sen avulla tuomaan brändiviestimme esille tehokkaasti, hyvin luonnollisella tavalla

Nea Hanén, Musti ja Mirri

 

Fredrikinkatu 34 B 23, Helsinki, Finland

  • Instagram